Sunday, August 30, 2015

Kuidas korraks kõik viltu vedas / When I almost regretted


Lillehammerist ca 10min autosõidu kaugusel asub Hunderfosseni perepark.  Ma olin ikka lootnud, et meil õnnestub Idaga seda külastada, kuid kuna pilet on siiski üsna kallis* (385NOK täiskasvanu, lapsed alla 90cm tasuta, üle selle 330NOK), siis tundus mulle, et see lõbu jääb meil  ära. Minu suureks rõõmuks avanes meil siiski täna võimalus Hunderfosseni külastamiseks. 
Terve eilne päev ootasin ma tänast nagu väike laps, üritasin Idale ka selgeks teha, kuhu me läheme, aga no kuidas...kuidas peaks üks isegi mitte veel kaheaastane laps aru saama, mis asi on Hunderfossen, kui ta ei tea isegi, mis lõbustuspark on. Igatahes täna kui me kohe avamise ajaks kell 10 kohal olime, olin ma elevil. "Sul saab siin niiiii lõbus olema," ütlesin ma Idale. Mina suundusin loomulikult kohe trolli sees asuvasse muinasjutukoopasse, kuid Ida ei olnud sellest mõttest vaimustunud. Seal oli pime, ta ei saanud Norra muinasjuttudest aru (note to myself: järgmine kord tee endale muinasjutud selgeks, siis on Ida juba ka vanem ja talle saab neid jutustada) ja ta hakkas kartma. Üsna kiiresti läksime me välja ja suundusime nö allameetriste alale, kus olid karusselid ja muud atraktsioonid. Ida kartis KÕIKE. Ainuke asi, kuhu ta tahtis kohe pea ees tormata, oli ronimistorn, mis tema vanuse jaoks oli liiga kõrge ja ohtlik. Me läksime kraanadega mängima. Ka siin ei sobinud Idale. Peale esimest poolt tundi hakkasin ma juba kahetsema et temaga üldse siia tulin, sest talle ei sobinud mitte kui midagi. Ainult istuda kohutavalt raskes kärus, mida mina eeslina vedama pidasin. 
Ma otsustasin teda söögiga ära osta. Ka see ei sobinud. Vahvel oli liiga kuum ja Ida ei suutnud paigal istuda isegi nii kaua, et ma saaksin vähemalt kohvi ära juua. Kuum kohv ühes käes ja raske vanker teises, jalutasime me edasi. Ma olin pahane. Kõik kippus viltu kiskuma. Kui ma oleksin selle eest pidanud 385NOK maksma, oleks ma üsna pahane olnud, sest niisama jalutada saan ma Lillehammeris ka. Tasuta. Kergema käruga. Kõik atraktsioonid, mis olid mõeldud Idavanusetele, hirmutasid teda ja kõik atraktsioonid, mis mulle oleks huvi pakkunud, nende jaoks oli Ida veel liiga väike. Park ongi jaotatud kolme vanusegruppi - alla 120, alates 120 ja alates 140cm-st. 
Igatahes pidasin ma juba plaani koju tagasi minna, kui me sattusime liivakasti. See päästis päeva. tervelt pool tundi mängis Ida seal täiesti rahulikult ja iseseisvalt, nii et ma lõpuks ta sealt välja tõstsin, et pargis edasi vaadata. 
Me vaatasime 4D kinos "Väikest printsi"  (küll mitte liiga kaua, sest Ida hakkas kartma kui talle vett näkku pritsis ja draakon kusagilt välja hüppas), me sõitsime rongiga, me turnisime dinosauruse otsas... Ja kolm tundi oligi läinud nagu niuhti. Ma teadsin, et seal on olemas ka basseiniala ning olgugi et oli megapalav suveilm, otsustasin ma seekord Idale vett mitte näidata, sest ta oli juba surmväsinud. 
Me veetsime pargis kolm tundi ja ei jõudnud selle ajaga läbi vaadata/käia isegi poolt parki. Suuremate lastega ja iseendal oleks seal niiiiiiiiiiiiiii palju teha, et ühest päevast jääb väheks (sellepärast müüakse ka kahe päeva pileteid). Idavanusele sobib minu arvates Lilleputthammer rohkem (ses mõttes et kui me oleme kahekesi), terve perega aga on Hunderfossen ilmselt üks selline koht, millesse te kõik armute. Mina armastan Hunderfossenit. Seekord olingi mina sellest külaskäigust veidike rohkem vaimustunud, kuid juba järgmine aasta...

*Ma ütlesin küll, et pilet on kallis ja eks ta ju on ka, aga kui nüüd mõelda sellele KUI palju seal teha on, siis tegelikult pole sel hinnal häda midagi. PS: Võtke kaasa piknikukorvid ja tekid-padjad, pargis on palju kohti mõnusaks piknikupidamiseks. Või rahakott, sest ka söögikohti ja kauplusi, kust ninni-nänni osta, on siin küllaga.
















Approximately 10 minutes by car from Lillehammer is the  Hunderfossen familypark.  I was hoping me and Ida can visit the park this summr, but as the tickets are quite expensive (385 NOK for adult)* I understood that this may not be the summer for Hunderfossen. Luckily we got the change to visit it after all. 

Whole yesterday I was waiting like a child for today to arrive sooner, I tried to explain to Ida as well where we are going, but how do you explain what Hunderfossen is to a two-year old who doesn't know what an amusement park is. 

Anyway. Today we arrived to Hunderfossen at 10:00 when they open. "It will be sooooooo much fun here!" I told Ida. I was excited and we went straight to fairy tale grotto, Ida wasn't to excited. It was dark, she didn't understand the fairy tales (note to myself for next year: learn the fairy tales, so that Ida also will understand something) and got scared. We went out again. To the small children area, where she was afraid of everything. Except for a climbing tower too high and dangerous for her. We tried to play with the cranes. No, nothing. She wasn't amused. The only thing she seemed to enjoy was sitting in the heavy trolley which I had to drag. I was not amused. I started to regret that we even came here. I tried to bribe her with food. Nope. The waffle was too hot and she couldn't even sit still for couple of minutes so that I could drink my coffee. I wanted to leave. Hot coffee in one hand, heavy trolley with a kid in the other I started to walk towards exit. Everything seemed to go wrong. If I had paid 385 nok for half an hour, I would have been pretty pissed. Everything she was supposed to enjoy, she was afraid of, and everything I would have enjoyed, I could not enjoy with Ida. She was too small.
On our way we saw a sandbox with a hidden dinosaur. This saved the day. Ida loved it! And spent half an hour playing there, so that I could finally enjoy the sun (the weather was FANTASTIC!) and my coffee.
We wathed "The little prince" in 4D, had a ride with the train, played in the sandbox... Suddenly 3 hours had passed. We had fun! And didn't even visit half of the places in this park. That is probably why day sell 2days tickets as well. You need more than just a day!
I feel that just for us two Lilleputthammer was more suitable, but with whole family... there is soooooooo much to do. This time I enjoyed (wanted to enjoy) Hunderfossen more than Ida, but next year....



* I told the ticket is quite expensive, but when you think how many attractions there are, it is not expensive at all.
PS: make sure you take with you a picnic basket - plenty of places for a nice family picnic. But if you forget the basket, don't forget the wallet. Plenty of cafes, shops, restaurants as well;) 

2 comments: